Snad žádná firma si nezíská své renomé jenom tak. Každá musí na posilování své značky pracovat, aby si zasloužila svůj úspěch. A nezáleží pochopitelně jenom na vynaložené námaze. Záleží i na tom, jaký způsob budování své vlastní značky si taková firma zvolí. Protože ne vše se hodí pro každou příležitost. Někde zabírá spíše to, jinde ono. A i na výběru správné metody budování značky záleží, jestli a nakolik se to zdaří. Docela úspěšným způsobem, jak se prezentovat a propagovat, může být třeba i meme marketing. Tedy typ digitálního marketingu, který dokáže zaujmout skutečně široké publikum a přimět ho k adekvátní reakci.

Takové jednoduché humorné, ironické a kulturní memy jsou totiž na internetu obvykle oblíbené a pomáhají tedy k oslovení široké internetové veřejnosti a k propagaci značky, služeb či produktů. Ale musí se to pochopitelně umět, protože stejně jako může jít o metodu prospěšnou, může být toto řešení i nevyhovující až kontraproduktivní, pokud se nezvolí ten pravý obsah nebo termín zveřejnění. Když se takový výtvor veřejnosti zamlouvá, reaguje na něj tato pozitivně. A nejen to – kromě toho šíří ti, jimž se určité memy zamlouvají, tyto dále, čím pomáhají s propagací a budováním dané značky.

Při správné volbě se zvyšuje zapamatovatelnost značky, buduje se vztah se zákazníky a podporuje se vzájemná interakce. Zkrátka a dobře memy vyvolávají emocionální reakce, které vedou k reakci těch oslovených. A čím je tu humor, sarkasmus nebo nostalgie akceptovatelnější pro oslovené publikum, tím déle se takové výtvory udrží, tím déle ovlivňují lidi a pomáhají i v digitálním marketingu. A to díky nenásilnosti daleko lépe a levněji než nějaká ta draze placená reklama. Při dobré volbě meme si prostě veřejnost určitou značku lépe zapamatuje. A to je to, proč se tato možnost také využívá. Povědomí o značce je totiž důležité a vše, co k němu přispívá, je vítané.