Dokážete si představit jízdu v zájezdovém autobusu na dovolenou k moři, který by postrádal odpružení podvozku? Kdyby mělo vozidlo k dispozici jen nafukovací pneumatiky, ale nebyly by tu k dispozici žádné pružiny? V takovém případě by možná film „Účastníci zájezdu“ s populární řidičskou dvojicí „Karel a Karel“ měl úplně jiný scénář. Jízda v autobusu by byla možná podobná hororové scéně, v níž se všichni těší, až konečně skončí. Pružiny pro automobilový průmysl jsou důležitou součástí výrobního procesu všech typů vozidel. S pružinami se počítá i v tramvajích a ve vlakových soupravách a pružiny se využívají i ve výrobě některých komponentů jízdních kol.

Aby bylo možné zhotovit různé druhy pružin, je k tomu zapotřebí i vhodný polotovar. Je to kupříkladu ocel 51CrV4. Jedná se o ušlechtilý materiál s legujícími prvky křemíkem, manganem, chromem a vanadem. Díky chemickému složení oceli je tato pružinová ocel velmi pevná a tvrdá a také odolná vůči opotřebení. Tyto vlastnosti jí propůjčují možnost výroby mnoha průmyslových výrobků. Kromě různých typů pružin jsou to například ozubená kola, hřídele, ložiska, válce a také některé nástroje, jako jsou nože a vrtáky.

Pružinová ocel 51CrV4 steel Boden však není jediným typem oceli, která putuje na trh z oceláren v podobě polotovarů. Zhotovuje se i ocel nitridační, cementační, žárupevná, konstrukční, nerezová žáruvzdorná, kotlová, vysoce legovaná nerezová, nástrojová atd. Ocel je již mnoho let strategickou surovinou pro průmyslovou výrobu. Je to opěrný pilíř, bez něhož bychom nemohli vůbec využívat současné technické vymoženosti. Kdybychom se octli bez oceli, možná by to znamenalo návrat do epochy pravěku, kdy lidé neměli k dispozici žádné ocelové nástroje. Možná bychom jezdili jen na koni a chodili pěšky. Způsob života by byl diametrálně odlišný od toho současného.